تازه های سایت

پربازدیدها

17. ارديبهشت 1397 - 11:00
بعد از 70روز از سقوط مرگبار و جانسوز هواپیمای ای تی آر3704تهران به یاسوج، هواپیمای 50نفری آتا برای برقراری خطوط هوایی استان کهگیلویه وبویراحمد در آشیانه فرودگاه یاسوج بر زمین نشست.

به گزارش سفیر دنا؛هواپیما جت مسافربری آتا در فرودگاه یاسوج بر زمین نشست، برقراری پرواز بعد از 70 روز، این شاید تنها تیتر متمایز در یازدهمین روز اردیبهشت ماه 97 بود که در بیشتر خبرگزاریها و حتی سایت های خبری استان کهگیلویه وبویراحمد؛ بیشتر از دیگر خبرها خودنمایی می کرد.

 

آری برقراری دوباره پرواز فرودگاه یاسوج، قریب 70روز از سانحه مرگبار و جانسوز سقوط هواپیمای ای تی آر 3704تهران-یاسوج و جانباختن 66تن از همنوعانمان در این پرواز ابدی می گذرد، پروازی که شاید تا سالهای سال خاطرات غم بارش در استان کهگلیویه وبویراحمد خود نمایی کند.

 

یک نکته که شاید برخی از مردم از آن ناراحت بودند، این بود که امروز کسی یا کسانی با یک رپورتاژ تبیلغاتی(همراه با آمدن مدیر شرکت هواپیمایی آتا) سعی داشتند قضیه را به اسم خودشان سند بزنند که نتوانستند آنچنان که باید و شاید از حق و حقوق مردم در سطح کشوری دفاع کنند.

 

این جمله که، از نگاه خودشان بیان کردند که کاری کردن کارستان؛ این جمله را در ذهن تداعی میکرد که می خواهند پروازهای هوایی مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد را بیشتر از گذشته کنند و امنیتی دوباره و بهتر به آن بدهند و توسعه آن را ورق بزند. اما قضاوت واقعی با مردم است.

 

مشکل کار کجاست، آیا مشکل ما نبود هواپیما و یا نبود زیرساخت است، در دنیایی که فضای شهر دیار و کشورمان را بوق های رسانه ای، سیاست های غبار الود و شایعات پی در پی پر کرده است، لفاظه نیست که به مسئولان بگوییم که خطوط هوایی یاسوج تنها دلیل بر این حوادث غمبار است؟

 

یاسوجی که خودش امروز یکی از پرتردد ترین خطوط هوایی بین المللی را داراست، خودش برای پروازهای هوایی اش اندرخم یک کوچه است و هنوز بعد از سالها مسئولان استانی و کشوری نتوانسته اند این موضوع را حل کنند.

 

مسافرانی که باید برای رسیدن به یاسوج  اوج قله های چند هزار متری دنا را طی کنند و بعد از گذشت خط رأس جغرافیایی کوههای دنا و دهلیزهای خطرناک هوایی، به قول خودشان مرگ را تجربه کرده و در فرودگاه یاسوج بر زمین بنشینند.

 

سخن مردم این است؛

چرا برای توسعه، مسئولان فقط به کمیت توجه کرده اند و کاری به کیفیت و ارج نهادن بیشتر به مردم این خطه ندارند؟

چرا هنوز هواپیمایی در خور مردمان رنجور این دیار  که استانی غنی از ظرفیت و فقیر از توسعه است تعلق نگرفته است؟

چرا کسی نیست و بگویید یک هواپیما با 50مسافر چگونه می تواند جوابگوی یک استانی 800هزار نفری باشد؟

 

از طرفی دیگر طبق آمارها هواپیمای آتا آنچنان که برخی گفته اند از امنیت عالی برخودار نیست و سقوط آن در برخی نقاط و حتی آتش سوزی آن در فرودگاه اهواز و نقص فنی پیدا کردن برخی از  پروازهای آن در برخی از نقاط کشور را هنوز کسی از یاد نبرده است.

 

مردم از استاندار و نمایندگان خود تامین حداقلی های خود را انتظار دارند. امید که محقق شود.

 

انتهای پیام/ر

قوانین ارسال نظر:

سفیردنا نظرات بی ارتباط با خبر و نظراتی که حاوی توهین یا افترا است را منتشر نمی‌کند.

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.

نظرات کاربران

صبح زاگرس