کدخبر: ۱۷۶۰۰۹
۲۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۴۸
چاپ

اندر حکایت بازار گوشت قرمز در یاسوج؛

قصابانی که جیب مردم را سلاخی می کنند/صنعت و معدن استان چه برنامه ای برای کنترل قیمت ها دارد؟

افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز در سطح استان و شهر یاسوج موجب نارضایتی شهروندان شده و قدرت خرید آنان را پایین آورده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیردنا؛ افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز در سطح استان و شهر یاسوج موجب نارضایتی شهروندان شده و قدرت خرید آنان را پایین آورده است.

 

در حالی که قیمت های مصوب برای گوشت بره 46 هزار توامن اعلام شده است اما مشاهده می شود که این قیمت در قصابی ها به هیچ عنوان رعایت نمکی شود و به قیمت 55 هزار تومان به مشتریان عرضه می شود.

 

این در حالی است که همین قصابان وقتی هفته گذشته مدیرکل دادگستری را بالای سر خود دیدند به یکباره قیمت گوشت را 9 هزار توامن کاهش دادند اما با رفتن آن ها باز همان آش و همان کاسه شد، که این موضوع نشان می دهد تنها این مسئولان نیستند که کوتاهی می کنند بلکه خود شهروندان نیز به موضوع گرانی دامن می زنند.

 

این پایگاه خبری به منظور بررسی موضوع به سراغ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان رفته و پاسخ وی را در این موضوع جویا شده است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به صبح زاگرس گفت: هنوز قیمت گوشت به قصابی های شهر اعلام نشده است ولی با تشکیل گروه کارشناسی با حضور نمایندگان جهاد کشاورزی، صنعت ومعدن، و نماینده کشتارگاه و اتحادیه قصابان و حضور در بازار به بررسی این موضوع  می پردازند و پس از آن قیمت واحد گوشت را اعلام می کنیم.

 

قصابی هایی در شهر وجود دارد که قیمت هرکیلو گوشت قرمز را 55000تومان به شهروندان عرضه می کنند، رییس صنعت، معدن و تجارت استان در این خصوص گفت: با این واحد های صنفی چندین مرتبه برخورد صورت گرفته است اما به دلیل نیاز شهروندان نمی توان آنان را تعطیل کرد.

 

داریوش دیودیده افزود: در صورت تعطیلی مراکز توزیع گوشت بهداشتی و قصابی ها، گوشت های غیر بهداشتی که به صورت غیر اصولی ذبح شده اند در سطح شهر شیوع پیدا می کنند و باعث بروز بیماری می شوند.

 

وی عنوان کرد: نمی توان قصابی های گران فروش را تعطیل کرد چون باعث کمبود گوشت در سطح شهر می شود اما با این وجود با قصابی های گران فروش برخورد شده است و مشمول جریمه شده اند.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص دلیل افزایش قیمت گوشت گفت: قصابان می گویند به دلیل کمبود دام و قیمت بالای دام زنده و افزایش قیمت حمل و نقل و کرایه مغازه، مجبور به افزایش قیمت گوشت قرمز شده ایم اما این موضوع قانع کننده نبوده و با حضور کارگروه تخصصی ما، پس از بررسی میدانی قیمت واحد را اعلام خواهیم کرد.

 

دیودیده بیان کرد: یکی از کارهایی که برای تنظیم قیمت گوشت در بازار می توان ارائه کرد، تزریق گوشت قرمز به بازار است که این کار قرار است در سطح ملی انجام شود و همانند مرغ که به یک قیمت ثابت رسید، گوشت قرمز نیز به همین شکل و به قیمت مناسب در بازار عرضه شود.

 

انتهای پیام/