کدخبر: ۱۷۶۲۵۲
۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۴۱
چاپ

ورود دانشجویان کهگیلویه و بویراحمدی به موضوع مطالبات معوقه کارگران سد چم شیر؛

برای پرداخت مطالبات معوقه کارگران نیازمند 8 میلیارد و 800 میلیون تومان هستیم/غیرت و تعصب مثال زدنی کارگران در پیشرفت 75 درصدی سد چم شیر

نماینده‌ کارفرمای سد چم شیر گفت: برخی از مطالبات معوقه‌ی کارگران را در دی ماه و بهمن ماه پرداخت کردیم و برای پرداخت مابقی مطالبات، هم اکنون همه‌ی دستگاه‌های استانی و مسئولان مرتبط کشوری در حال تلاش برا تامین بودجه هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیردنا؛ نشست مطالبه‌گری قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با کارفرما و نمایندگان اجرایی سد "چَمِ شیرِ" گچساران، جهت پیگیری عدم پرداخت مطالبات کارگران این سد برگزار شد.

 


 

روز گذشته بهنام احمدی دبیر قرارگاه مطالبه‌گر شهید احمدی روشن استان کهگیلویه و بویراحمد به همراهی چند تن از دانشجویان، با حضور  در پروژه‌ی سد چم شیر در دیدار با مسئولان پروژه با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیفه‌ی دانشجو، مطالبه‌ علمی، کارشناسانه و دقیق خواسته‌های مردم و جامعه است، خواستار رسیدگی به مطالبات معوقه‌ی کارگران این پروژه شد.

 



فاضل نماینده‌ی کارفرمای سد چم شیر در این جلسه گفت: برای پرداخت مطالبات معوقه کارگران نیازمند 8 میلیارد و 800 میلیون تومان هستیم.

 



وی افزود: اواخر دی ماه و اوایل بهمن ماه با پیگیری‌های لازم، برخی از مطالبات معوقه‌ی کارگران را پرداخت کردیم و برای پرداخت مابقی مطالبات، هم اکنون همه‌ی دستگاه‌های استانی و مسئولان مرتبط کشوری در حال تلاش برای حل مشکلات و تهیه‌ی بودجه‌ی لازم برای پرداخت مطالبات کارگران هستند.

 



فاضل با بیان اینکه پروژه‌یِ عظیم سد چم شیر پیشرفت 75 درصدی داشته، بیان کرد: بنده و تیم حاضر در این جلسه گواهی می‌دهیم که در هیچ جا و هیچ کشوری چنین کارگران زحمت‌کش و دغدغه‌مندی ندیده‌ایم و اگر این مردم نبودند، با توجه به مشکلات موجود، مراحل پیشرفت، ساخت و ساز و اجرای این سد به این سرعت امکان‌پذیر نبود.

 

 



فاضل با اشاره به اینکه بسیاری از کارگران این سد با از خودگذشتگی که از خود نشان دادند باعث شدند کارگاه دچار وقفه نشوند، افزود: غیرت و تعصب کارگرانی که در اجرای سد با ما همکاری میکنند واقعاً بی‌نظیر و مثال زدنی است.

 


نمایندگان شرکت‌های کارفرما و پیمانکار حاضر در جلسه با بیان اینکه تأخیر در پرداخت مطالبات کارگران و کسانی که زحمت کشیده‌اند غیر قابل توجیه است، گفت: از اینکه این نیروها در این مدت مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند عذرخواهی می‌کنیم و حقیقتاً شرمنده‌ی آنان هستیم.

 

 



در پایان جلسه مقرر شد که تیمی متشکل از کارشناسان و اساتید مجرب دانشگاهی از طرف بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد و به نیابت از مردم و کارگران در هفته‌های آتی با مسئولان اجرایی پروژه، جلسه‌ی حقوقی و اختصاصی برای حل مشکلات موجود برگزار کند.

 

انتهای پیام/د