کدخبر: ۱۷۷۵۶۵
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۱۴
چاپ

پیگیری سوژه های مردمی؛

ماجرای انتقال وجابجایی نمونه های خون آزمایشگاه سی سخت چیست؟

مدیر شبکه بهداشت و درمان دنا دلایل انتقال نمونه های آزمایش خون شهروندان سی سختی به پاتاوه را تشریح کرد.

به گزارش سفـــیردنــــا؛ برخی از شهروندان سی سخت با مراجعه به این پایگاه خبری خواستار رسیدگی به موضوع انتقال نمونه‌های آزمایشگاهی شهروندان سی سخت به پا تاوه شد که مدیر شبکه بهداشت و درمان دنا دلایل انتقال این نمونه‌ها را توضیح داد.

 

این موضوع مبنی بر (گلایه شهروندان سی سختی از زمان‌بر بودن پاسخ‌گویی آزمایش‌های خون) از سوی رسانه های استان منتشر شده بود که سفیر دنا صحت و سقم آن را از زبان مدیر شبکه بهداشت و درمان دنا جویا شد.

 

کریمی نژاد در این خصوص گفت: دستگاه آزمایش خون درمانگاه سی سخت برای سرویس سالیانه و کالیبراسیون به تهران ارسال‌شده است.

 

وی با بیان اینکه طی چند روز آینده این روند به حالت عادی بازمی گردد گفت: تا زمان بازگشت دستگاه آزمایش خون درمانگاه سی سخت از سرویس سالیانه، نمونه‌های آزمایشگاهی شهر سی سخت به پاتاوه فرستاده می‌شود و تفاوتی در جواب آن‌ها ایجاد نمی‌کند.

 

کریم زاده بابیان اینکه قیمت حدودی این دستگاه بیش از یک میلیارد تومان بوده گفت: این دستگاه آزمایش خون بیش از ۱۲ سال سابقه کارکرد دارد و در حال حاضر امکان خرید دستگاه جدید وجود ندارد به همین خاطر نگهداری و سرویس آن باید به‌موقع و با دقت صورت گیرد.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان دنا افزود: برای رفاه حال شهروندان سی سخت این نمونه‌های خون جهت آزمایش به پاتاوه فرستاده می‌شوند چون دستگاه موجود در شهر پاتاوه کالیبره بوده و در این خصوص مشکلی ندارد.

 

کریم زاده با اشاره به اینکه حدود یک ماه پیش همنین اتفاق برای نمونه‌های خون شهر پاتاوه رخ‌داده بود گفت: به دلیل کالیبره کردن دستگاه آزمایش خون شهر پاتاوه نمونه‌های خون این شهر جهت آزمایش و پاسخ‌دهی به سی سخت ارسال می‌شد.

 

وی افزود: به شهروندان اطمینان خاطر می‌دهیم که هیچ‌گونه خطایی در نمونه‌های آزمایشگاهی رخ نخواهد داد چون این نمونه‌های از قبل سانتریفیوژ شده  و در کول باکس ارسال می‌شوند به شهر پاتاوه و در کمترین زمان ممکن پاسخ داده خواهند شد.

 

انتهای پیام/