کدخبر: ۱۷۷۵۹۰
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۴۱
چاپ

خبرخوش درمانی برای شهرستان دنا؛

راه‌اندازی دستگاه سونوگرافی در سی سخت و پاتاوه/کلینیک تخصصی چشم‌پزشکی در سی سخت شروع بکار می‌کند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا از ارائه خدمات جدید درمانی برای اولین بار در شهرستان دنا خبر داد.

به گزارش سفیردنا؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا گفت: خوشبختانه امروز شاهد ارائه خدمات جدید درمانی در سطح شهرستان هستیم که در گزارشی مختصر به سمع و نظر شما مردم فهمیم و محترم شهرستان دنا می‌رسانم.
 


دکتر احسان کریمی زاده گفت: در بحث خدمات دندانپزشکی اتفاقات و تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفت ازجمله: استقرار و راه‌اندازی یونیت‌های جدید برای مرکز خدمات جامع سلامت تمنک ویونیت شماره ۲ مرکز خدمات سلامت شهری پاتاوه، تعمیر و بروز رسانی یونیت‌ها و اضافه کردن تجهیزات لازم برای مراکز بنستان و توت نده و میمند جهت ارائه خدمات سطح ۲ (ترمیم و پر کردن) در این مناطق، خرید یونیت جهت مراکز بهداشتی روستاهای کریک و باگ و نصب این یونیت‌ها در آینده نزدیک، برنامه‌ریزی و فراهم نمودن زیرساخت لازم جهت ارائه خدمات سطح ۳ دندانپزشکی (عصب‌کشی، پر کردن و زیبایی) با تعرفه دولتی در مراکز پاتاوه و سی سخت ازجمله برنامه‌های جدی صورت گرفته توسط شبکه بهداشت و درمان دنا در حوزه دندانپزشکی بوده است.

تجهیز آمبولانس های اورژانس شهرستان دنا
کریمی زاده در خصوص آمبولانس‌های این شهرستان خاطرنشان کرد: جهت مناطق صعب‌العبور و شرایط بحرانی یک خودرو آمبولانس کمک دار تعمیر و تجهیز شده و در ستاد این شهرستان به همراه راننده آمبولانس تمام‌وقت مستقر گردید تا در مواقع بحران و شرایط جوی بد به مناطق صعب‌العبور اعزام گردد.

 

وی همچنین افزود: دو آمبولانس مراکز سی سخت و پاتاوه به لحاظ فنی کالا رفع عیب و لاستیک‌های آن‌ها همگی تعویض گردید و هر دو آمبولانس مجهز به دی سی شوک، مانیتور، ساکشن، پالس اکسیمتر، آتل‌ها و کلیه تجهیزات به‌روز لتزم در آمبولانس گردیدند.

کریمی زاده گفت: یک آمبولانس بنز این شهرستان نیز جهت اوورهال، تعمیر و نوسازی اتاقک و تجهیز کامل به واحد نقلیه دانشگاه فرستاده‌شده است و امید داریم تا قبل از پایان سال جهت ارائه خدمت به شهرستان برگردد.

 

کلینیک تخصصی چشم‌پزشکی در سی سخت شروع بکار می‌کند
وی با اشاره به راه‌اندازی کلینیک تخصصی چشم‌پزشکی در سی سخت گفت: ارائه خدمت اکوکاردیوگرافی از سوی متخصص قلب در شهر پاتاوه و سی سخت و حضور متخصص مغز و اعصاب در کلینیک‌های تخصصی ازجمله خدمات جدیدی است که در حیطه تخصص پزشکی و کلینیک‌های شهرستان برای اولین بار ارائه می‌گردد.

راه اندازی سونوگرافی در شهر  سی سخت و پاتاوه

کریمی زاده اذعان داشت: یک خبر بسیار خوب اینکه در آینده نزدیک و طی هفته‌های آینده سونوگرافی در شهر  سی سخت و پاتاوه راه‌اندازی و ارائه خدمت می کند و ان شاءالله در سال آینده با حضور متخصص سونوگرافی در این شهرستان، مردم عزیز شهرستان دنا نیاز به رفتن به شهرهای دیگر جهت انجام سونوگرافی نخواهند داشت.

وی گفت: همچنین با توجه به‌ضرورت شدید و بار مراجعات بسیار بالای مرکز شبانه‌روزی پاتاوه و با رایزنی‌های صورت گرفته با استان، دستگاه رادیولوژی دیجیتال مرکز پاتاوه خریداری‌شده و تا قبل از پایان سال نصب خواهد شد تا بدین ترتیب هر دو مرکز شبانه‌روزی سی سخت و پاتاوه از رادیولوژی دیجیتال بهره‌مند گردند.


ارئه برنامه پزشک خانواده برای اولین بار به‌صورت کامل در شهرستان دنا


وی افزود: در حوزه آزمایشگاه با خرید دستگاه‌های به‌روز (دستگاه انجام آزمایش hba1c / قند) و همچنین کالیبراسیون و تهیه کیت‌های آزمایشگاهی (دستگاه آزمایش‌ها ایدز هپاتیت تب مالت و...) تمامی آزمایش‌ها برنامه پزشک خانواده برای اولین بار به‌صورت کامل در این شهرستان صورت می‌پذیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا افزود: با توجه به بارش‌های برف و باران در شهر سی سخت و حساسیت بالای این مرکز ژنراتور بسیار قوی جهت مرکز شبانه رمزی شهر سی سخت خریداری و به‌زودی نصب خواهد شد و ان شاءالله در سال آینده پیگیر خرید یک دستگاه دیگر برای مرکز پاتاوه خواهیم بود.

احسان کریمی زاده  در پایان ضمن قدردانی از همکاری تمام و کمال مردم با کادر زحمت‌کش شبکه بهداشت و درمان دنا، خاطرنشان کرد برخوردار بودن مردم فهیم شهرستان دنا از تمام خدمات بهداشتی و درمانی حق شهروندی آن‌ها بوده و گروه مدیریتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا همت و تلاش خود را برای ارائه تمام خدمات بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان بیش‌ازپیش بکار خواهند گرفت.

انتهای پیام/