کدخبر: ۱۷۷۷۴۸
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۴
چاپ

در گفتگو با فرماندار دنا بررسی شد؛

روستاهای سادات محمودی غرق در بی آبی

باگذشت چند هفته از بارش بارن های سیل آسا در شهرستان دنا و بروز خسارات به بخش کشاورزی و زیرساخته ها، روستاهای بخش سادات محمودی از بی آبی رنج می برند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیردنا؛ در پی بارش باران های سیل‌آسا در شهرستان دنا آب برخی از روستاها ازجمله منطقه سادات محمودی با مشکلاتی ازجمله قطعی و اُفت فشار همراه بود.

باگذشت چند هفته از وقوع سیل و طغیان رودخانه در شهرستان دنا و بروز خسارات به بخش کشاورزی و زیرساخت ها، روستاهای بخش سادات محمودی از بی‌آبی رنج می‌برند.

مردم روستاهای سادات محمودی با ابراز گلایه از قطعی و نوسانان چندهفته‌ای آب در این بخش خواستار پیگیری این موضوع از مسئولان و رفع بی‌آبی روستاهای خود شدند.

روستاهای سادات محمودی غرق در بی آبی

گفتنی است پیش از وقوع سیل، روستاهای بخش سادات محمودی دنا نیز از مشکل بی‌آبی رنج می‌بردند، برای حل این مشکل با همکاری اداره برق و آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن نصب اکتروپمپ ۱۳۰ کیلووات جدید در ایستگاه پمپاژ به همراه مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی موجود در منطقه، به مدار آمد و مناطق مختلف این حوزه از شهرستان دنا از آب شرب پایدار بهره‌مند شده بودند.

فرماندار دنا در این خصوص گفت: بارش باران های بهاری بیشترین خسارت را به بخش کشاورزی وارد کرد به‌گونه‌ای که ۲۰۰ کانال کشاورزی تخریب و بیش از یک و نیم هکتار از اراضی کشاورزی از بین رفت و دچار خسارت شد.

پارسا شعبی بابیان اینکه شکست خطوط آب براثر طغیان رودخانه باعث تأخیر در آب‌رسانی به روستاهای بخش سادات محمودی شد، گفت: آب این روستاهای از سمت رودشتی متصل بود که خطوط انتقال آ را سیلاب از بین برد که به‌صورت موقت متصل شده ولی جوابگو نبود.

وی افزود: هم‌اکنون پیمانکار در محل مستقر است و آب از مسیر روستای باگ و بیژگن متصل شده که پس از پایان بارش‌های کنونی به امید خدا به‌صورت دائمی متصل خواهد شد.

روستاهای سادات محمودی غرق در بی آبی

لازم به ذکر است استان کهگیلویه و بویراحمد که ۱۰ درصد آب کشور در آن جاری و ساری است و استان‌های جنوبی بهره‌مند از آن هستند، خود با چالش کم‌آبی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

در حالی مردم روستاهای سادات محمودی از نوسانات آبی رنج می‌برند که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در اسفندماه ۱۴۰۲ در آیین کلنگ زنی پروژه آب‌رسانی سادات محمودی در شهرستان دنا از خارج شدن ۱۳ روستای این بخش شهرستان دنا از تنش آبی خبر داده بود.