کدخبر: ۱۷۵۶۴۰
۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۰
چاپ

نوش دارو بعد از مرگ سهراب

در دیدار دنا نشینان با زارعی چه گذشت+تصاویر

جمعی از اهالی شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا برای پیش برد برخی از پربوژه ها و رایزنی دوستانه با نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

به گزارش سفیر دنا؛بر اساس خبرهای واصله پنج شنبه شب گذشته و بعد از جله و جنجال کلنگ زنی یک پروژه در یاسوج و جدال لفظی آقای نماینده با نیکبخت رئیس خیرین استان کهگیلیوه وبویراحمد جلسه با حضوری برخی از مدیران و مردم شهر  سی سخت با نماینده شهرستانهای بویراحمد و دنا برگزار شده است.

نوش دارو بعد از مرگ سهراب

در این جلسه که برخی آن را گلایه برای ابقاء نشدن نیک اقبالی معاون عمرالنی و عزل وی و حتی رسیدگی به برخی از پروژه های عمرانی در شهر سی سخت و حتی پاتاوه می دادند برخی از مدیون مبادرت به سخن گفتن کرده که  زارعی نماینده بویراحمد و دنا در جواب آنها نیز گلایه های داشته اند؟

در ابتدای این نشست خودمانی که بر خلاف عرف معمول بجای سی سخت در یاسوج برگزار شده است،دکتر صدرالله محرابی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویر احمد به نمایندگی از مردم شهر شهرستان دنا به برخی از مشکلات آنها بویژه نبود بیمارستان در این شهرستان اشاره کرده و گفته است:در سال 82 معاونت درمان دانشگاه بودم،پیگیری کردیم و مصوبه گرفتیم که تاسیس بیمارستان شهرستان دنا در شهر سی سخت باشد و ردیف نیروهای آن نیز در همان موقع مشخص گردید.

شما بگویید،چرا سی سخت بیمارستان ندارد؟

وی با بیان اینکه وجود یک بیمارستان در این شهر سی سخت به عنوان مرکز شهرستان دنا الزامی وحیاتی  است،تصریح کرد:اولاً‌بخاطر اینکه شهر سی سخت به عنوان مرکز شهرستان از آن یاد می شود و دوم بخاطر جاده های صعبوالعبور و و فاصله زیاد با بیمارستان مرکز استان ،این شهر در مصوبه 215 این نهاد به تصویب رسیده و تا 5سال سآسینده نیز اعتبار دارد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی با بیان این موضوع که احداث بیمارستان در شهر سی سخت مجوز های لازم را دراد، ابراز کرد:چند بیمارستان متعلق به شهرستان های مختلف بعد از بیمارستان سی سخت مجوز گرفتند که هرکدام از آنها یا به بهره برداری رسیده اند یا کلنگ زنی شده اند،اما هنوز کلنگ این بیمارستان حتی به زمین زده نشده است.

مهلت یک ماهه می دهیم

محرابی با اشاره به این موضوع که انتظار مردم سی سخت از شما این است که تکلیف بیمارستان را در یک ماه آینده مشخص کنید،بیان کرد:در حال حاضر برای بیمارستان شهر سی سخت مجوز وجود دارد ولی برای پاتاوه وجود ندارد.

وی به پیشنهاد خود برای احداث این بیمارستان پرده برداشت و افزود: پیشنهاد  می کنیم  که اعتبار 6 میلیاردی که برای هر دو بیمارستان تخصیص داده شده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرد تا تصمیمات آخر اتخاذ و نهایی گردد.

ما هم "تکرار می کنیم"

معاون آموزشی علوم پزشکی استان با ذکری مطلبی با مضمون "تکرار می کنیم، گفت: همیشه گفته ام و الان هم تکرار "میکنم،وظیفه ما این است اگر به دنبال یک مطالبه برای شهروندان شهر خود هستیم همان مطالبه را برای دیگر شهروندان خود در سایر شهرستان ها داشته باشیم.

محرابی ادامه داد: اگر سی سخت بیمارستان ،راه استاندارد و ایمن و حتی گردشگری می خواهد به منزله این نیست که پاتاوه نمی خواهد،انتظار می رود مسئولین عالی استان و شهرستان ها نگاهشان کلی باشد.

وی با بیان اینکه مردم سی سخت از فرهنگ بالایی برخودار هستند، گفت:نیروهای نخبه و تحصیل کرده زیادی در شهر سی سخت وجود دارد ولی در پست ها مهم و کلیدی کمتر مورد توجه مسئولین عالی قرار میگیرند.

نیروهای متخصص داریم اما چه سود!

معاون آموزشی علوم پزشکی استان به نمایندگی از مردم شهرستان دنا بیان داشت: ببیشتر نیروهای متخصص و نخبه سی سخت در سطح های جهانی،کشوری و استانی زبان زد هستند اما متاسفانه به دلیل همان متانت مردم  سی سخت کمتر برای بکار گیری این نیروها پافشاری شده است.

محرابی ادامه داد: اگر نگاهی کلی بر روی این بحث داشته باشیم مشاهده میشود در دفتر نماینده بویر احمد و دنا در طول دوران نمایندگی آن حضور سی سختی ها انگشت شمار بوده است.

وی با اشاره به این موضوع که استان ما یکی از استان هایی است که آزاد راه ندارد و مطالعاتی که برای آزاد راه یاسوج - اقلید صورت گرفته از چهار گزینه دو گزینه رد و دو گزینه مورد مطالعه قرار گرفته است، بیان کرد:در خصوص آزاد راه تصمیمی باید اتخاذ گردد که در آینده شاهد مشکلات ترافیکی و غیره نباشیم.

محرابی به وضعیت جاده مواصلاتی یاسوج به سی سخت اشاره کرد و گفت: گزینه ای که بیشتر امروز باید مورد توجه قرار گرفته شود مسیر یاسوج - سی سخت است.

ما هم مطالباتی داریم

وی با تقدیر از مسئولان برای تعریض و ساماندهی این جاده نیز ،گفت: یکی از مطالبات مردم شهر برف وآفتاب احداث پل شهید نجفی برای روی دهانه های پل کلو در ورودی شهر سی خت است که نیاز به پگیری نماینده مردم شهرستان با وزارت خانه ها را دارد.

محرابی به سخنان معاون پیشی عمرانی استاندار از زحمات زارعی اشاره کرد و گفت:همانگونه که می دانیم نیک اقبالی در مراسم تکریم و معارفه خود و آقای فیلی معاون کنونی عمرانی استاندار ابتدا از شما نام برد و یاد کرد بعد دیگران،پس انتظار میرود مورد توجه قرار بگیرد.

رنج بااغداران دنا نشین را فقط باغداران می دانند

وی به رنج باغداران دنا نشین در به ثمر نرساندن محصولاتشان و به فرو نرفتن آنها در بازارهای داخلی نیز اشاره کرد و گفت: تنها کشاورزان سی سختی میدانند چه مقدار میوه در باغ هایشان وجود دارد و فکر نکنیم برخی از مسئولین اطلاعی داشته باشند.

محرابی ادامه داد: رنجی که یک کشاورز برای تولید محصول خود میکشد تنها با سود آن محصول سبب خوشحالی کشاورز می شود ولی وقتی قیمت ها پایین باشد کشاورز هم انگیزه ای برای تولید ندارد.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از درآمد مردم این شهر در بخش کشاورزی است،تصریح کرد:در سال جاری بیشتر کشاوررزان به دلیل افت قیمت میوه در بازار محصول باغات خود را نچیدند.

دنا هم دیگر آب ندارد؟!

محرابی به مشکل کمبود آب و در سرزمین دنا که روزی به نام چشمه های خروشان لقب داشت اشاره کرد و افزود: منطقه سر بندان سی سخت منطقه ای بکر و دارای حجم انبوهی از باغات تولید میوه است، کهمشکل کمبود آب این منطقه یکی از مطالبات مردم هست.

اسم این شهر فقط توریستی است

وی با بیان اینکه شهر سی سخت را به عنوان یک شهر توریستی و گردشگری معرفی کرده اند اما اقدامات آنچنایی در این زمینه صورت نگرفته است،تصریح کرد:به عنوان مثال منطقه کوه گل سی سخت باید در اختیار شهرداری سی سخت باشد،انتظار میرود رایزنی های لازم را با میراث فرهنگی و گردشگری استان در این خصوص داشته باشید تا لاعقل بتوان این منطقه توریستی را برای گردشگران مهیا کنیم.

در ادامه این محفل دوستانه غلام محمد زارعی با تشکر از محبتا های مردم دنا نشین در طی دوران سیاسی و حضور به عنوان نماینده در مجلس شورای اسلامی گفت:انسانی نیستم که بخواهم از موضوعی بهره برداری سیاسی کنم و از اینکه به صورت بسته صحبت میکنم بنده را عفو کنید.

به وعده هایم عمل کردم

وی به پست های کلیدی به برخی ازفرزندان شهرستان دنا اشاره کرد و گفت: در همان روزهای ابتدا و روزی که به عنوان نماینده این مردم انتخاب شدم به مردم سی سخت قول دادم فرزندان این شهر در پست های بالا قرار بگیرند،؛به وعده خود عمل کردم،یکی را فرماندار و دیگری را معاون استاندار و دیگری را مدیر کل راه کردم.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وقتی به سایر نقاط شهرستان سفر میکردم به من گفته می شد آنقدر به سی سختها لطف داری که حتی به زنان آنها نیز پست و مقام می دهید (( اشاره به  نادیا صداقت معاون فرمانداری دنا))

به نام من ولی به کام دیگران!

زارعی با ابراز گلایه از برخی نیروهای منتسب به خودش در ادارت و سازمانها گفت: برای عده ای من پافشاری کردم ولی بعد از نشستن بروی صندلی مدیریت از دیگری تقدیر و تشکر میکردند.

وی با بیان اینکه  همیشه گفته ام و بازهم میگویم نیروی های سی سختی از توانایی بالایی برخوردار هستند،ابراز داشت:برای آقای نیک اقبالی در حال رایزنی هستم ،شاید در تهران که یک پست کلیدی داشته باشد،ولی نمیتوانم دقیق بگویم،در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

زارعی با اشاره به این موضوع که در دو سال آینده  شهرستان دنا را توسعه یافته تر خواهیم دید،،گفت:تمام تلاش خود را برای کمک به شهرداری سی سخت کرده ام و این را مجموعه شهرداری می داند و بس؟!

وی به رایزینی ها برای منطقه کوه گل و در اختیار گرفتن این مجموعه به شهرداری سی خت نیز اشاره کرد و گفت: کوه گل سی سخت را با یک برنامه ریزی دقیقتر مدیریت خواهیم کرد که در این زمینه شهرداری سی سخت در اولویت قرار دارد.

نماینده بویراحمد و دنا به مشکلات کشاورزان وبویژه باغداران دنا نشین نیز اشاره داشت و افزود: ساخت سرد خانه و کارخانه صنایع تبدیلی با دولت نیست،بخش خصوصی وسرمایه گذار وارد این موضوع شود که در این زمینه در حال رایزنی و دریافت تسهیلات و اخذ مجوزات لازم هستیم.

 

انتهای پیام/ر