کدخبر: ۱۷۷۷۵۴
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۱
چاپ

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور خبرداد:

راه‌اندازی قرارگاه ملی شهیدعجمیان در دنا

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور از راه‌اندازی قرارگاه ملی شهید عجمیان در شهرستان دنا با ۱۰۰ گروه جهادی برای ۱۰۰ مدرسه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیر دنا»: رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور در باب شهادت سیدالشهدای خدمت گفت: شهید رئیسی مثل آب چشمه زلال، و مثل آفتاب بلند است، صداقت، پرکاری، ساده‌زیستی و پای‌کار نظام و انقلاب بودن از ویژگی‌های این رئیس‌جمهور شهید است، و همین ویژگی‌ها باعث تمایز وی با دیگر نفرات کشور است.

سردار مجتبی باستان ابراز داشت: انتخابات ریاست‌جمهوری که قرار است در ۸ تیرماه برگزار شود باید کسی را انتخاب کنیم که در طراز شهید رئیسی برای مردم خدمت باشد و امیدواریم مردم استان کهگیلویه و بویراحمد متناسب با این ویژگی‌ها کاندید موردنظر خود را انتخاب کنند و قطعاً انتظار مردم از رئیس‌جمهور آینده برای داشت صفاتی همچون رئیس‌جمهور شهید، بیشتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما در نظر داریم قرارگاه طرح ملی شهید عجمیان را با کمک مجموعه شورای اداری استان، در منطقه دنا، پاتاوه و سادات محمودی با حضور یک هزار دانش‌آموز در سراسر کشور در قالب صد گروه جهادی در صد مدرسه در این مناطق با شعار می‌سازیم تا ساخته شویم اجرا کنیم، این طرح باعث شادابی و نوسازی مدارس این استان می‌شود.

باستان خاطرنشان کرد: دو هدف عمده داریم، هدف اول؛ هدف تربیتی برای خود دانش‌آموزانی که در این مناطق حضور دارند پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: هدف دوم ما خدمت‌رسانی به مردم مناطق کمتر برخوردار است، البته از نظرم من مردم این استان به لحاظ غنای فرهنگی، معنوی و دینی برخوردار هستند منتها برخی از نیازمندی‌های ظاهری که هست در قالب این طرح بهبود خواهند یافت.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور بیان کرد: به نظر من وقت آن رسیده که ما به دانش‌آموزان انتخاب کنیم، و بخشی از مشکلات مدرسه و نیازمندی‌های مدرسه را به دست دانش‌آموزان بسپاریم، ما باید به دهه هشتادی و نودی‌ها اعتماد کنیم و بچه‌های این استان توان بسزایی در اجرای طرح شهید عجمیان دارند.

وی افزود: به لطف الهی به کمک مسئولان لشکری و کشوری، در ۱۶ هم یا ۱۷ تیرماه؛ با کمک این گروه‌ها، مراسم افتتاحیه را در یکی از مدارس حاشیه شهر یاسوج برگزار کنیم و رسماً از شانزدهم و هفدهم طرح تابستانی شهید عجمیان را در این استان پیاده کنیم.

سردار مجتبی باستان ابراز داشت: برنامه دوم برای انتخابات؛ بسیج دانش‌آموزی با کمک معاونت وزارت آموزش پرورش، یک بستة برنامه‌ای را به نام مثبت دما طراحی کردیم، دما یعنی در مسیر آینده، حضور پر شور دانش‌آموزان برای امیدافزایی و نشاط در انتخابات، دانش‌آموزان نشان داده‌اند همیشه پای‌کار نظام هستند و در نیازمندی‌ها جلوتر از بزرگ‌ترها کمک می‌کنند.

وی تصریح کرد: این بسته شامل پنج یا شش برنامه است که اولین برنامه آن با نام (برای ایران می‌آییم)، یک دعوت‌نامه الکترونی که برای تمام رای اولی‌ها ارسال می‌شود و دومین برنامه؛ (روایت حضور) ما ۳۲ کلیپ یک تا دودقیقه‌ای توسط خود دانش‌آموزان آماده کردیم که این کلیپ‌ها درخواست دهه هشتادی و نودی‌ها برای حضور در انتخابات است، در این کلیپ دانش‌آموزان دلایل حضورشان در انتخابات را بیان کرده‌اند.

باستان گفت: سومین برنامه‌ای که ما آماده کرده‌ایم تحت عنوان (ادامه راه) که مختص رای اولی‌ها است که در این برنامه دانش‌آموزان در سامانه شاد کلیپ یک‌دقیقه‌ای با مضمون بیان دلایل شرکت در انتخابات برای ما ارسال می‌کنند، مثلاً در یکی از کلیپ‌ها یک دانش‌آموزی گفته بود؛ من در انتخابات به‌عنوان یک رای اولی شرکت می‌کنم و می‌خواهم رای من تیر سهمگینی باشد در قلب دشمن، وی خاطرنشان کرد: چهارمین برنامه ما تحت عنوان (پویش ملی با تأثیرگذاری) خیلی‌ها شاید معتقد باشند رای دانش‌آموزان رای اولی نیاز نیست که در انتخابات شرکت کنند، خود دانش‌آموزان پاسخ می‌دهند، ما تأثیر گزاریم با هم‌فکری با این دانش‌آموزان در قالب برنامه ما تأثیر گزاریم به دو رویکرد رسیدیم، در اولین رویکرد؛ دانش‌آموزان از پدر و مادر و بزرگ‌ترها دعوت به شرکت در انتخابات می‌کنند

وی در ادامه گفت: از دانش‌آموزان خواستیم کارهایی که برای دعوت بزرگ‌ترها برای شرکت در انتخابات انجام داده‌اند برای ما ارسال کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور گفت: گفت: در یکی از این کلیپ‌ها دانش‌آموزان بیان می‌کنند ما نمی‌توانیم در انتخابات شرکت کنیم؛ ولی از همه پدر و مادرها می‌خواهیم در انتخابات شرکت کنند.

باستان بیان داشت: قدرت حضور دانش‌آموزان دهه نودی برای عموم مردم و بزرگ‌ترها اینجا نمایان می‌شود به‌شرط اینکه حمایت کنیم، پس باید در سنین پایین‌تر متناسب با ذائقه و ایجاد موقعیت تربیتی، هدفمند و هوشمندی برنامه‌ریزی کودکان کار کنیم.

وی ادامه داد: دومین رویکرد در قالب ما تأثیر گزاریم با نام یک‌قدم برای ایران هست که دانش‌آموزان در یک کلیپ یک‌دقیقه‌ای دلایل حضور بزرگ‌ترها پای صندوق‌های رای را به تصویر می‌کشانند.

باستان در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر آماردانش آموزان بسیجی سطح کشور گفت: بسیج یک فرهنگ و تفکر است آمار دانش‌آموزان بسیجی را ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دانستند.

رئیس بسیج دانش‌آموزی گفت: کسی که دل در گرو نظام و انقلاب اسلامی داشته باشد، بسیجی است که من مخالفم که بگویند فلان مقدار بسیجی هستند، این کاملاً اشتباه است، این دانش‌آموزان همیشه به نیازمندی‌های انقلاب لبیک گفتند به‌عنوان‌مثال در ایام کرونا دیدیم چگونه تقسیم کاری بین دانش‌آموزان برای تهیه ماسک صورت گرفت و یا دوران دفاع مقدس دانش‌آموزانی داشتم که برای حضور در جبهه شناسنامه‌های خود را دست‌کاری می‌کردند.

وی عنوان کرد: عضویت در بسیج دانش‌آموزی در محدوده تفکر و فرهنگ، ایثار، خدمتگزاری است، ما همه دانش‌آموزان را بسیجی می‌دانیم مطلقاً اجازه نمی‌دهم کسی بگوید این بسیجی هست یا اون بسیجی نیست، حتی دانش‌آموزی که خطایی از او سر می‌زند را هم بسیجی می‌دانم؛ چون این دانش‌آموز ناموس ماست، این دانش‌آموز خواهر ماست و در آخر این دانش‌آموز فرزند ماست.

انتهای خبر