کدخبر: ۱۷۱۷۲۹
۰۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۳
چاپ

اقامتگاههای بوم گردی عامل رونق اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی است

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویر احمد گفت:با بهره برداری از اقامتگاههای بوم گردی در استان شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق گردشگری خواهیم بود.

به گزارش سفیر دنا محمود باقری مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویر احمد بعد از ظهر  امروز در مراسم افتتاح اولین اقامتگاه بوم گردی استان در سی سخت با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن در کشور گفت:یکی از شاخص های اقتصاد مقاومتی درون زایی و تکیه بر ظرفیتها و پتانسیلهای هر منطقه است.

 

وی بیان کرد اقامتگاههای بوم گردی نشان دهنده آداب و فرهنگ گذشتگان ما است .باقری تصریح کرد:در طرح بوم گردی مدیریت بنا توسط یک خانواده اداره می شود و این می طلبد که این واحد پایدار باشد و روند تکمیلی در این طرح ها ادامه می یابد.

 

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه تا کنون 54 واحد بوم گردی در استان به ثبت رسیده است افزود: بعد از نظارت و تایید کارشناسان سازمان و مسئولان صندوق کار آفرینی امید به مرحله پرداخت تسهیلات وارد می شود.

 

باقری تصریح کرد :اولین واحد بوم گردی استان که مراحل صدور مجوز و ساخت و سازهای آن به پایان رسید واحد بوم گردی زابلی در شهر سی سخت است که با 1 میلیارد و 200 میلیون ریال از طریق سرمایه گذار و 800 میلیون ریال از طریق تسهیلات صندوق کار آفرینی امید به بهره برداری رسید.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با ابراز امیدواری از تکمیل و ساخت چنین طرحهایی که زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می کند ابراز کرد:یکی از هدفهای اصلی اقتصاد مقاومتی توانمند سازی خانوارها است که می تواند در رونق گردشگری استان موثر باشد.

انتهای پیام /