کدخبر: ۱۷۷۷۴۳
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۴۰
چاپ

انحلال شورای‌شهر و بلاتکلیفی تعيين‌شهردار سی‌سخت

بیش از یک ماه از انحلال شورای شهر سی سخت به بهانه اختلاف نظر و عدم انتخاب شهردار می‌گذرد، ولی تاکنون وضعیت صندلی انتخاب شهردار این شهر تعیین تکلیف نشده است.

به گزارش سفیردنا؛ با گذشت یک ماه از انحلال شورای شهر سی‌سخت به بهانه عدم انتخاب شهردار توسط هیئت حل اختلاف وزارت کشور، تاکنون شهردار منتخب شهر سی‌سخت همچنان در بلاتکلیفی به سر می برد و این شهر بواسطه سرپرست اداره میشود.

 

یکی از دلایل انحلال شورای شهر در سی‌سخت مرکز شهرستان دنا، عدم انتخاب شهردار بود که باعث ایجاد اختلاف نظر در بین اعضای این شورا و عدم حضور دو تن از اعضای شورا در جلسات شده بود.

 

با ورود شورای هیئت حل اختلاف وزارت کشور و همکاری نکردن اعضاء در راستای حل مشکلات و برطرف کردن کدورات، تصمیم بر انحلال شورای شهر سی‌سخت گرفته شد تا مرکز شهرستان دنا اولین شهر در کشور باشد که از داشتن شورای شهر محروم است.

 

مردم سی‌سخت از استاندار کهگیلویه وبویراحمد بعنوان نفر اول هیئت اجرایی استان به عنوان نماینده وزارت کشور در امر رسیدگی به شورای استان  درخواست توجه به این شهر را دارند چرا که بسیاری معضلات شهری در این شهر زیبا که به نگین دنا شهره بوده همچنان پابرجا است.

 

بر اساس ماده٨٠ قانون تشکیلات، یکی از اصلی‌ترین وظایف و اختیارات شورای شهر، انتخاب شهردار برای مدت چهار سال است.

 

همچنین بررسی وشناخت کمبودها، نیازهاو نارسایی های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حویه و تهیه طرحها و پیشنهادهای اصلاحی و راه حل های کاربردی در این زمینه ها جهت برنامه ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذی ربط، از جمله وظایف شورای اسلامی شهر است.

 

اکنون بلاتکلیفی در انتخاب شهردار و نبود شورای شهر در سی‌سخت باعث شده که خدمات به شهروندان با اخلال روبه رو شود و باعث نادیده گرفتن حقوق شهروندی آنها نیز شده است که نیاز به ورود استاندار کهگیلویه و بویراحمد و توجه بیشتر در این خصوص است.

 

انتهای خبر/