کدخبر: ۱۷۵۴۲۱
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۵
چاپ

دنا در سمیرم همچنان جان می گیرد:

مرگ مرد ۵۳ ساله در منطقه لای سرخ دنا

مرد 53 ساله ای بر اثر سقوط در منطقه سخت گذر لای سرخ در دامنه رشته کوه دنا، جان خود را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیر دنا؛ رئیس جمعیت هلال احمر سمیرم پنجشنبه شب اظهار کرد: روز گذشته سه نفر برای تفریح عازم این منطقه شده بودند که یکی از آنها بر اثر سقوط از سخره جان خود را از دست داد.


سید نور محمد موسوی اضافه کرد: جان باخته از ارتفاعی در منطقه لای سرخ در آخرین نقاط منتهی به رشته کوه دنا و محل عرف ها و ییلاق عشایر محلی سقوط کرده است.


وی اظهار کرد: 15 نفر نیرو به همراه سه گروه امدادی و یک دستگاه آمبولانس پس از هماهنگی با مرکز کنترل عملیات مرکز استان به این منطقه کوهستانی و مرتفع اعزام شدند و پس از 10 ساعت کار امدادی جسد را به پایین ارتفاعات رساندند.
رئیس جمعیت هلال احمر سمیرم علت جان باختن این مرد روستایی را وارد شدن ضربه به سر عنوان کرد و گفت: جسد تحویل مسئولان انتظامی شهرستان سمیرم شده است.


گفتنی است، بخش دناکوه در منتهی الیه جنوب اصفهان به مرکزیت روستای بیده و در دامنه های زاگرس مرکزی و دنا واقع شده است.
شهرستان سمیرم با افزون بر 100هزار جمعیت و قرار گرفتن در محدوده اجرای طرح سیمای حفاظتی زاگرس مرکزی در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری شمال یاسوج واقع شده است.

لازم بذکر است، رشته کوه دنا از مرتفع ترین قلل کشور شناخته می شود که سالانه مورد توجه کوه نوردان فراوانی از سراسر ایران به ویژه طبیعت گردان قرار می گیرد.

انتهای خبر/د