کدخبر: ۱۷۵۴۲۳
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۲
چاپ

آب شرب روستاهای شهرستان دنا مشکل بهداشتی ندارند

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به آزمایشات انجام شده آب شرب روستاهای تمنک، برائی و سرتنگ تمنک مشکل بهداشتی ندارند.

به گزارش سفیردنا روز یکشنبه 22 مردادماه گزارشی با عنوان " رفع تشنگی با آب آلوده در روستاهای شهرستان دنا/ صدور قبض برای آبی که نمی‌آید+فیلم" بر روی خروجی تسنیم قرار گرفت که واکنش‌های متفاوتی را در فضای عمومی به همراه داشت.

فیض‌الله پاسره اظهار داشت: با توجه به فرسودگی شبکه داخلی و منبع ذخیره آب روستاهای تمنک، ده برائی و سرتنگ تمنک تاکنون افزون‌بر یک میلیارد تومان برای احداث 25 کیلومتر شبکه توزیع و داخلی و احداث منبع 500 متر مکعبی هزینه شده و اکنون نیز مبلغ 150 میلیون تومان برای بهسازی سرچشمه پیش بینی شده که بزودی کار بهسازی شروع می‌شود.

وی عنوان کرد: نمونه آزمایشات آب در چندین نوبت از طریق شبکه بهداشت روستاهای تمنک و ده‌برایی و شبکه درمان شهرستان دنا انجام شده که موردی دال بر غیربهداشتی بودن آب آشامیدنی این روستاهای وجود ندارد و آلودگی آب این روستاها بر اساس نتایج آزمایش‌های مستمر مراکز بهداشت و درمان، قویاً تکذیب می‌شود.

پاسره ابراز کرد: آزمایشی مبنی بر غیر بهداشتی بودن آب منتشر شده و سایت ها به آن رجوع کرده‌اند، مربوط به سال 1390 بوده که در آن سال شبکه آب این روستاها تحت پوشش آبفای روستایی دنا نبوده و مسئولیتی در قبال شبکه آب این روستاها نداشته است.

مدیرعامل آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: متاسفانه افرادی که از انشعابات غیر مجاز آب استفاده می‌کنند تاکنون به اشکال مختلف در سایت‌ها، شبکه‌های مجازی در خصوص کنتور گذاری کار شکنی می‌کنند و حتی با تخریب بهسازی چشمه و ریختن اشغال در محل بهسازی چشمه نسبت به نشر در فضای مجازی اقدام کرده‌اند.

پاسره تصریح کرد: صدور فیش‌های 138800 تومانی برای برخی از اهالی این روستاها جریمه‌ای بوده که طبق قانون برای کسانی که مبادرت به تهیه اشتراک آب و نصب کنتور اقدام نکرده‌اند صادر شده و ادعای دیافت وجه در قبال عدم ارائه خدمات که با هیچ منطقی هم سازگار نیست، رد می‌شود.

تسنیم