کدخبر: ۱۷۶۲۹۲
۰۸ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۱
چاپ

جزئیاتی از یافتن جسد مرد غرق شده یاسوجی از زبان شاهدان وکم کاری هلال احمر!+تصاویر

یکی از شاهدان افزود: گلایه ما از هلال احمد به این دلیل است که کمک به موقع نیروها و امکانات خود را از ما دریغ کرد و تنها موقع یافتن جسد توسط افراد بومی سریعا با نیروهای دوربین به دست خود به صحنه آمدند که این موضوع را به اسم خود ثبت و ظبط کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیردنا؛ مسعود مرادخانی- طغیان رودخانه بشار در اطراف روستای تنگ سریز بویراحمد موجب غرق شدن مرد یاسوجی شده بود که جسد وی توسط افراد بومی منطقه و با کمک نیروهای آتشنشان پیدا شد و شاهدان از کم کاری و عدم حضور به موقع هلال احمر گلایه داشتند.

 

 

"عسکر حسینیان ده" برآفتاب ساعت یک بامداد روز هفتم فروردین 98 در منطقه تنگ سریز از توابع شهر یاسوج مشغول ماهیگیری بوده که حرکت تند آب و طغیان رودخانه باعث غرق شدن وی شد.

 

 


جلال پوران فرد رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اینگونه گفت: این غرق‌شدگی در ساعت یک و ۳۵ دقیقه بامداد امروز چهارشنبه، هفتم فروردین ماه ۹۷ به مرکز ارتباطات یاسوج گزارش شد و بلافاصله پایگاه ۷۰۷ به محل حادثه اعزام شدند.

 

 

 

این رودخانه خشمگین در منطقه  روستای "تنگ سریز" و مناطق پایین دست پلیس راه یاسوج اصفهان تا کنون جان خیلی از افراد بومی منطقه و شهروندان را گرفته است و گویی دلی چرکین از گردشگران دارد.

 

 

افراد بومی و اقوام و آشنایان مرحوم حسینیان از همان ساعات اولیه و پس از مطلع شدن از وقوع حادثه به دلیل آشنایی با رودخانه دل چرکین بشار، به محل حادثه رفته و سد انسانی تشکیل داده تا بلکه جسد این مرد را پیدا کنند.

 

 

جستجو تا حوالی ساعت 10 صبح روز هشتم فروردین در آب سر و خروشان رودخانه بشار  ادامه داشت.

 

 

مسعود مرادخانی، از شاهدان حاضر در صحنه گفت: هلال احمر حتی سگ های جسد یاب خود را از ما دریغ کرد و هرکاری کردیم قایق های خود را برای یافتن جسد درون آب نیاوردند.!

 

 

این شاهد گلایه مند اینچنین ادامه داد: نیروهای آتشنشانی و اورژانس به افراد بومی که برای یافتن جسد این مرد غرق شده به دل آب زده بودند کمک فراوانی کردند و در نهایت هم یکی از افراد بومی منتطقه و ساکن تنگ سریز محل تقریبی آن جستجو کرد که منجر به پیدا کردن جسد شد.

 

 

وی افزود: گلایه ما از هلال احمد به این دلیل است که کمک به موقع نیروها و امکانات خود را از ما دریغ کرد و تنها موقع یافتن جسد توسط افراد بومی سریعا با نیروهای دوربین به دست خود به صحنه آمدند که این موضوع را به اسم خود ثبت و ظبط کنند و به نحوی این همه نیروی بومی حاضر در صحنه را ... فرض کرده و تنها برای اینکه بگویند "ما بودیم، ما پیدایش کردیم" در لحظه آخر آمدند.

 

 

لازم به ذکر است مشابه این حادثه در ابعاد وسیعتر در خردادماه سال 1386 در حوالی همین نقطه از رودخانه بشار اتفاق افتاد و طی آن حادثه دلخراش مرحوم "علی راستگو" به همراه سه فرزند دلبند خود به گونه ای فداکارانه غرق شده و جان خود را از دست دادند، که در آن حادثه نیز غواسانی از استان فارس و نیروهای بومی آن اجساد را یافتند. چه بسا حوادثی از این قبیل و غرق شدگی ها در این رودخانه اتفاق افتاد که در همه آنها افراد بومی نقش اصلی در یافتن اجساد داشتند.

 

 

 

انتهای پیام/د