کدخبر: ۱۷۶۳۳۴
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۲
چاپ

آنچه در بازدید اعضای کمسیون برنامه و بودجه مجلس از شهرستان دنا گذشت+جزییات

اعضای کمسیون برنامه و بودجه کشوربه منظور بررسی طرحها،پروزه های عمرانی شهرستان دنا بازدید و تصمیماتی اتخاذ کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیردنا؛ اعضای کمسیون برنامه و بودجه کشور به منظور بررسی طرحها،پروزه های عمرانی شهرستان دنا بازدید و تصمیماتی اتخاذ کردند.

 

نادیا صداقت سرپرست فرمانداری دنا در مراسمی که با حضور اعضای کمسیون برنامه و بودجه در محل تصفیه خانه جدید شهر سی سخت تشکیل شد گفت: شهرستان دنا بعنوان قطب گردشگری، تولیدی اقتصادی دارای استعدادهای بالقوه بوده که تاکنون با مشارکت و همت تلاشگران اقتصادی علمی رتبه های خوبی را کسب کرده که این حرکت ها مدیون خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که به این مناطق توجه داشته اند.

 

صداقت به زیرساخت های بهداشتی این شهرستان اشاره کرد و گفت: یکی از نیازهای اصلی مراکز بخش های پاتاوه و مرکزی احداث بیمارستانهای سی سخت و پاتاوه بوده که در سال گذشته از طریق دولتمردان کلنگ زنی شد که تاکنون به دلیل شرایط اعتباری بلاتکلیف مانده و این شهرستان به جهت قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیتی و گردشگر پذیر بودن از اولویت های اصلی بوده که خوشبختانه با پیگیرهای استاندار، نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا، دانشگاه علوم پزشکی دارای کد اعتباری شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

 

نماینده عالی دولت در جمع اعضای کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان به طبع داشتن منابع سرشار گردشگری یکی از راههای توسعه ایجاد زیرساخت های ارتباطی بوده که نیاز هست مسیر جاده یاسوج به اصفهان و پیش بینی بار ترافیکی جاده دهدشت به پاتاوه و مسیر یاسوج به مرکز شهرستان که هم اکنون به دلیل کمبود اعتبارات راکد مانده برای امنیت جاده ای عملیات چهار خطه آن با تزریق اعتبارات لازم زودتر به اتمام برسد.

 

صداقت در بحت فعال کردن طرحهای اقتصادی گفت: طرح آب معدنی شهر سی سخت با داشتن پنج هزار نفر عضو با اشتغالزایی در سه شیفت ۵۰ نفری که تاکنون به دلیل مشکلات تسهیلات بانکی راکد مانده، نیاز دارد در راستای اشتغالزایی و حمایت از سرمایداران حمایت شود.

 

وی به فعالیت شهرداران شهر سی سخت و پاتاوه اشاره کرد و گفت: دو شهر سی سخت و پاتاوه در اجرای پروژه های عمرانی، و زیرساخت های شهری و عدم پرداخت مطالبات کارکنان با مشکلاتی روبرو هستند که نیاز دارد مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

نادیا صداقت در رابطه با بارندگی های اخیر گفت: در آغاز فروردین و بهار 98 با بارش بارندگی در این مناطق خسارات زیادی به مزارع کشاورزی شیلات طرح های هادی روستایی، راهها و پل های ارتباطی و شبکه های آبرسانی برق وارد شد که این خسارت باعث ضرر زیادی برای سرمایگذاران اقتصادی و عمرانی شده است.

 

نادیا صداقت در ادامه به ارائه پیشنهاداتی از قبیل: احداث و تکمیل بیمارستانهای سی سخت و پاتاوه، تکمیل جاده سی سخت به یاسوج با احداث پل گردشگری، تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی شهرستان، احداث شهرکهای صنعتی، احداث کارخانه با داشتن معادن غنی فسفات و اجرای ادامه فاز دوم تصفیه خانه شهر سی سخت پرداخت.

 

سرپرست فرمانداری دنا ضمن تاکید بر مطالب پیشنهادی شهرستان در پایان از حضور اعضای کمسیون برنامه و بودجه کشور که با پیگیرهای دکتر تاجگردون، دکتر احمدی استاندار،حاج زارعی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در شهرستان تشکر کرد که از نزدیک پروژه های عمرانی ،اقتصادی را مورد بازدید قرار داده که قطعا با نگاه ویژه در راستای حمایت از توسعه و پیشرفت از خدمات نظام و خدمتگزاران بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/د